از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۴۹ ق.ظ

بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی

صوفی نشود صافی تا در نکشد جامی

 

همه ی تصنیفات جناب رضا امیرخانی را خوانده ام، و در این میان سفرنامه هایش را بیش از رمان هایش دوست دارم

در علم استعداد یابی، یک استعدادی هست به نام استعداد استقرا. یعنی طرف وقتی چیزی دید، می تواند یک قاعده ای از آن استخراج کند، و از آن قاعده در موضوعات دیگر و جای دیگر هم استفاده کند. استعداد شناس نیستم، ولی به نظرم امیرخانی از استعداد استقرای خوبی برخوردار است، و همین باعث می شود سفر که می رود، به جایی دیگر، کشوری دیگر، مکانی دور، حرف ها و درس های شنیدنی برای "ما" و "همین جا" داشته باشد.

 

نیم دانگ پیونگ یانگ را از سایت انتشارات افق سفارش دادم. یک هفته ای و قبل عید به دستم رسید و کم از 24 ساعت نگذشته تمامش کردم. به پدر گرامی دادم، ایشان هم 2 روزه تمامش کرد.کتاب خواندنی از نظر من، یعنی کتابی که وقتی دستش گرفتی، گرفتارش شوی و تا به پایان نرسیده کشش داستان نگذارد رهایش کنی. اصل سفر، به گفته ی خود امیرخانی خسته کننده بوده، اما امیرخانی با شوخی ها و متن رندانه اش، کتابی خواندنی از آب در آورده.

اگر کتاب را خوانده اید، یا اگر از امیرخانی چیزی نخوانده اید و نمی دانید به متنش علاقه مند می شوید یا نه، می توانید مصاحبه اش با خبرگزاری مهر را اینجا (کلیک) بخوانید. تحلیل هایش در مورد کرونا را ببینید مثلا، نمونه ای از نحوه ی تفکر و نگارشش است. اگر از مصاحبه خوشتان آمد، احتمالا از کتابش هم خوشتان خواهد آمد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۶
حبیـ ـب

کتاب

نظرات  (۲)

بله بله 

خود ناکس مرحومه مغفوره  تاج بی بی هستم😁

حالا من جدیدا یه اخلاف بدی که پیدا کردم اینه که کتاب هارو فقط صوتی گوش میدم واقعا حس خوندن کتاب کاغذی ندارم😐😐

البته رساله ام هم مزید بر علت فکر میکنم خوندن کتاب خیانت به مقاله های نخوندمه...

برا همین تو تایم های پیاده روی و کوهنوردی کتاب صوتی گوش میدم...

 

پاسخ:
درود بر شما
آدرس وبلاگ بذارین خب
خیلی خوبه که! زمان های مرده رو زنده می کنین اینطوری

+ خود حضرات mendeley و zotero و... هم حال مقاله خوندن ندارن این ایام! بخواه دفتر اشعار و راه صحرا گیر، چه وقت مدرسه و بحث و کشف کشاف است‌؟
++ از اون هام که به درس نخوندن دعوت می کنن ولی شاگرد اولن! 

درود خدا بر حبیب خدا

نمیدونم چرا من با قلم امیرخانی ارتباط برقرار نمی کنم

 ارمیا رو خواندم دقیقا تا اونجایی که وارد اتاق مدیر گروه میشه :|

من او رو نصفه رها کردم :(

قیدار رو هدیه گرفته بودم از کسی ولی استارت نزده هدیه دادم ^_^

 

 

پاسخ:
درود خدا بر شما
شما تاج بی بی هستین؟

ارمیا رو نویسنده در عنفوان جوانی نوشته،
یکی این که اولین تجربه ی نویسندگیش بوده و به همین خاطر ضعف هایی داره
دوم این که، بیشتر خواننده ای که در عنفوان جوانی و نوجوانیه با ارمیا همزادپنداری می کنه. من ارمیا رو فکر کنم تو 18-19 سالگی خوندم، و اون موقع برام جالب بود و باهاش همزادپنداری می کردم. الآن که سالیانی گذشته، تفکرم با گذر زمان تغییر کرده و شخصیتش برام جالبه ولی ازش فاصله گرفتم

در نتیجه عجیب نیست اگر نصفه رهاش کردین

قیدار اما زیباست. تلاشیست برای زنده کردن یاد پدیده ای باستانی به نام مرام و معرفت!  اگر استارت میزدین احتمالا از ارمیا براتون جذاب تر می بود

من تو کتاب های امیرخانی، بیشتر از همه از نفحات نفت خوشم اومد که تو همون عنفوان جوانی خوندم و چند تایی ازش خریدم و هدیه دادم. رمان هم نیست، یه کتاب تحلیلی در باب اقتصاد نفتی و دولتی

تو مسیر شغلی و حرفه ایم هم مؤثر بود، و اون دیدگاه باعث شد از بخش دولتی فاصله بگیرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی