از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

در کار گلاب و گل

يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ب.ظ

در کار گلاب و گل، حکم ازلی این بود

کاین شاهد بازاری، وان پرده نشین باشد

 

خیلی جاها مصداق داره، یه مصداقش هم بین اهل هنره. بعضی ها شاهد بازاری، چیزی رو میخونن که بیشتر فروش بره و صرفا پول بیشتری در بیاره،

بعضی ها هم، گل. خوشبو، بی ادعا و پرده نشین

 

احتمالا نشناسینش، چون مال نسل های قبل از من و شماست. اولین خواننده ی مرد رادیو

 

ادیب خوانساری. متولد 1280 به خوانسار اصفهان، از پدری روحانی و عالم و خوش نویس

 

" هیچگاه از کسی در ازای خواندن نوا پول نگرفته‌ام. زیرا این کار را دون شخصیت یک هنرمند می‌دانم. "

اگر مصاحبه هاش رو ببینین و صحبت های باقی مونده ازش رو ببینین، او را مردی خواهید یافت بسیار مؤدب، متواضع و وارسته. انگار با آواز، جانش رو صیقل داده

 

گرچه صفحات ضبط شده ازش قدیمی و صدایی که دست ما رسیده بی کیفیته، ولی از بین همین صفحات خش دار هم، زلال صدای ادیب به گوش می رسه. یه حال روحی خوبی داره که تو صداش مشهوده.

 

قدیم تر، خیلی قدیم تر، که موسیقی به شدت امروز بازار مکاره نبود، بیشتر پیدا می شدن اینجور افراد بین اهل هنر، که موسیقی براشون ابزار پولسازی نبود، صفای روح بود که کلامی عارفانه رو با سوز جان می آمیخت

 

آواز شور از ادیب خوانساری (کلیک)

 

ندای عشق تو دیشب در اندرون دادند

فضای سینه حافظ هنوز پر ز صداست

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۷
حبیـ ـب

نظرات  (۲)

ممنون. به قول مرحوم عمه مادرم دنیا در گذره حبیب خدا... روزگار میگذرونیم

شما خوبین؟ یهو غیب شدین دیگه! بی هیچ نشونی، خدا میدونه چقدر به یاد شما بودم ... انگار عزیزی رو از دست بدی(دور از جون شما) غم بزرگی داشتم

دیشبم کلی اومدم نگاه کردم ببینم تاریخ رو درست دیدم یا نه 

 

شما چه میکنید؟ اوضاع معنوی حبیبیان خدا که همیشه خوبه، امور دنیوی چطوره؟ :-)

پاسخ:
بله واقعا در گذره
منم خوبم شکر خدا.
بله مدتی تعطیل کرده بودم، الآن هم به ندرت سر میزنم. دیگه اینستاگرام اومده، کمتر کسی حوصله ی وبلاگ خوندن رو داره. ولی شما از خوانندگان اهل فضل و با حوصله بودین همیشه. 
دورانی که گذشت بالا و پایین زیاد داشتم تو مسیر روزگار. یه دور کرونا هم بود، که ما را به سخت جانی خود این گمان نبود، ولی جان به در بردم
دنیاست دیگه. بی وفا و ناپایدار
گاهی فراموش می کنم که دیر یا زود، دنیا با همه ی سختی هاش به پایان میرسه. این اگه یادم نره، اوضاع معنویم هم خوب میشه

سلام. 

خیلی وقت به یاد شما بودم ولی آدرس رو گم کرده بودم. امشب اتفاقی اومدم اینجا

یاد ایام بخیر. امیدوارم سلامت باشید 

پاسخ:
سلام بر شما نجمه خانم
یاد باد آن روزگاران
سلامتید ان شاالله؟ اوضاع و احوال خوبه؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی