از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

عاقبت منزل ما وادی خاموشان است

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۴۸ ب.ظ

قبرستان من رو به یاد اشعار خیام میندازه


موقع برگشت، یکی یکی ابیات به یادم میان


...این سبزه که امروز تماشاگه ماست، تا سبزه ی خاک ما تماشاگه کیست؟
---------------------------------------
چون عمر به سر رسد چه بغداد و چه بلخ، پیمانه چو پر شود چه شیرین و چه تلخ ...
---------------------------------------
پیش از من و تو لیل و نهاری بوده ست، گردند فلک نیز به کاری بوده ست؛
 هر جا که نظر کنی تو بر روی زمین، آن مردمک چشم نگاری بوده ست
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۱
حبیـ ـب

نظرات  (۳)

.این سبزه که امروز تماشاگه ماست، تا سبزه ی خاک ما تماشاگه کیست؟
.این سبزه که امروز تماشاگه ماست، تا سبزه ی خاک ما تماشاگه کیست؟
.این سبزه که امروز تماشاگه ماست، تا سبزه ی خاک ما تماشاگه کیست؟
۲۲ دی ۹۴ ، ۱۱:۴۲ مردی بنام شقایق ...
به قبرستان گذر کردم کم و بیش
بدیدم حال دولتمرد و درویش

نه درویشی به خاکی بی کفن ماند
نه دولتمرد برد از یک کفن بیش
پاسخ:
چه.زیبا فرمود امیر مؤمنان (ع) که:
ما اکثر العبر واقل الاعتبار
چه بسیار است عبرت‌ها و چه اندک است عبرت گرفتن.
۲۱ دی ۹۴ ، ۱۸:۵۶ پاک باخته
قبرستان 
گاهی انسان را یاد زندگی  میندازه...
چطور زندگی کردن رو میشه از مرده ها یاد گرفت...
پاسخ:
بسته به نگاهتون داره، و مرده های مذکور،
علی الخصوص اگه "احیا عند ربهم یرزقون" باشن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی