از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

ما عندکم ینفد و ما عند الله باق...*

يكشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۲ ق.ظ


بزغاله‌ای را خدمت پیغمبر اکرم (ص)  آوردند

ذبح کرد و فرمود: «هرکس گوشت می‌خواهد بیاید.»

فقرای مدینه به سوی خانه‌ی پیغمبر به راه افتادند. پیغمبر به هر کدام یک تکّه داد.

بعد که همه رفتند، فقط یک کتفِ آن مانده بود.

یکی از زنان پیغمبر عرض کرد: «یا رسول اللَّه! بزغاله‌ای به این بزرگی رفت؛ همین کتفش ماند!؟»

پیغمبر فرمود: «همه‌اش ماند؛ فقط همین کتفش است که می‌رود...»


از وجود ما چه مونده؟

از عمر ما، چقدرش رفته و چقدرش مونده؟


اوقات خوش آن بود که با دوست به سر شد

باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود


*تیتر بخشی از آیه ی 96 سوره ی نحل، به این معنا که :آن چه نزد شماست فانی می شود، اما آن چه نزد خداست باقی می ماند...


منبع:: قبلا روایت رو شنیده بودم. سرچ کردم ببینم منبعش کجاست تا با منبع قرارش بدم. نام کتاب رو پیدا نکردم اما این جا(کلیک) ثبت است که رهبر در یکی از سخنرانی هاشون بیانش کردن

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۱
حبیـ ـب

نظرات  (۱)

من که فکرشو میکنم واقعا ناراحت میشم ازین هدر رفت عمرم که به بطالت گذشت لحظه به لحظه اش...

راستی این ناراحای نباید موتور محرکه ای باشه واسه این که درست استفاده کنیم باقی عمر رو؟!
پس چرا نیست برای ما؟!
پاسخ:

اهل الدنیا کرکب یسار بهم و هم نیام
اهل دنیا مانند کاروانی هستند که ایشان را می برند در حالی که آنان خوابند... (حکمت 64 نهج البلاغه)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی