از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

خدایا سینه ای ده آتش افروز

يكشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ق.ظ

پیشتر  گاهی به وقت توبه های معدود از گناهان متعدّد، از مناجات خمس عشرة (مناجات های پانزده گانه ی امام زین العابدین در باب اول مفاتیح الجنان)، مناجات التائبین رو خونده بودم


امروز اما، در کتابی در نامه ای از بزرگواری به شخصی دیدم که توصیه کرده بود به خواندن مناجات المحبین


بعد نماز عصر، ناپرهیزی کردم و مناجات المحبین رو از گوشی باز کردم


الهی، مَن ذَالَّذی ذاقَ حَلاوَةَ مَحَبَّتِکَ فَرامَ مِنکَ بَدَلا؟

و مَن ذَالَّذی أَنِسَ بِقُربِکَ فَابتَغَی عَنکَ حِوَلا؟


خدایا! آن کیست که شیرینی محبتت را چشید و جز تو کسی را خواست؟

و آن کیست که به مقام قرب تو انس یافت و لحظه ای از تو روی گردانید؟ ...


چند خط خوندم و از خوندن دست کشیدم. هم جای مناسبی نبودم، و هم ...


خدایا،

راستیتش ما اینطور که بنده های خوبت دوستت دارن نیستیم، ما تو تائبینش هم به زور جا شیم چه رسد به محبّین،

اما خدایا، ما دوست داریم دوستت داشته باشیم!


یَا مُنَى قُلُوبِ الْمُشْتَاقِینَ وَ یَا غَایَةَ آمَالِ الْمُحِبِّینَ أَسْأَلُکَ حُبَّکَ وَ حُبَّ مَنْ یُحِبُّکَ وَ حُبَّ کُلِّ عَمَلٍ یُوصِلُنِی إِلَى قُرْبِکَ وَ أَنْ تَجْعَلَکَ أَحَبَّ إِلَیَّ مِمَّا سِوَاکَ وَ أَنْ تَجْعَلَ حُبِّی إِیَّاکَ قَائِدا إِلَى رِضْوَانِکَ وَ شَوْقِی إِلَیْکَ ذَائِدا عَنْ عِصْیَانِکَ

اى آرمان دل مشتاقان،اى‏ نهایت آروزهاى عاشقان،از تو درخواست مى‏کنم دوستى خودت را و دوستى آنان‏که تو را دوست دارند و دوستى هر کارى که مرا به میدان‏ قرب تو مى‏ رساند،و اینکه خودت را نزد من محبوب‏تر از دیگران قرار دهى و عشقم را به وجودت راهبر به سوى خرسندى ‏ات بگردانى‏ و شوقم را به حضرتت بازدارنده از نافرمانى‏ ات سازى...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۱
حبیـ ـب

نظرات  (۲)

سلام
درک و فهمش برا چون منی خیلی سخته
البته میگن اگه بخوای بهت میدن
هرچی بیشتر نزدیکشون بشی، بیشتر خودشونو بهت نشون میدن
گاهی فکر میکنم یا واقعا فهمم پایینه که این محبته رو درک نمیکنم یا کلا نمیخوام بهش نزدیک بشم، نزدیک خدا!....

میگفت فرض کن کف دستت رو از دور بیاری نزدیک صورتت، انقدر نزدیک بیاری و کف دستت رو بچسبونی یه صورتت که دیگه نبینیش....
میگفت حکایت خدا هم همینه....
انقدر نزدیکه که نمیبینمش...
حضرت حجت روحی فداه هم همینطور
انقدر نزدیکن که از نظرها غایب شدن....

+ببخشید زیاد به پست مربوط نبود
التماس دعا
پاسخ:
دوست نزدیک تر از من به من است
وین عجب بین که من از وی دورم

چه کنم با که توان گفت که او
در کنار من و من مهجورم
سلام مجدد رفیق

خوشحالم که برگشتندیدی!

اما من لینکی نمیبینم! (برای عکس)
پاسخ:
سلام سعید جان

ممنونم ازت که موجبات برگشتیدن ما رو فراهم آوردی!

مجدد ارسال کردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی