از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

وَمَآ اءَرْسَلْنَکَ إِلا رَحْمَةً لِّلْعَلَمِینَ

و ما تو را جز رحمتى براى جهانیان نفرستادیم . (آیه ی 107 سوره ی انبیا)


این آیه ی زیبا خطاب به رسول اکرمه

چه رسولی؟

کسی که:


لَقَدْ جَاءکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ

قطعاً، براى شما پیامبرى از خودتان آمد که بر او دشوار است شما در رنج بیفتید، به [هدایت‏] شما حریص، و نسبت به مؤمنان، دلسوز مهربان است. (سوره ی توبه آیه 128)


خیلی آیه ی زیباییه


محبّت، محبّت میاره

آدم وقتی میبینه کسی واقعا دوستش داره و بهش محبّت داره، اگر این محبت رو صادقانه ببینه، خواهی نخواهی در مقابل محبّت واقعی اون شخص بهش محبّت پیدا می کنه


یه بار دیگه آیه و اوصاف نبی نسبت به شما، گرانی و سختی رنج شما برای او، حرص و اصرارش برای هدایتتون، و رأفت و رحمتش نسبت به مومنان رو از زبان پروردگارش یه بار دیگه بخونید.

حس نمی کنین دوست دارین همچین کسی رو؟



صبح بود یا ظهر

از اعمال بد خودم به تنگ اومده بودم

خسته بودم

راه های زمین و آسمان رو به روی خودم بسته میدیدم،

و دعاهام هیـــچ بالا نمی رفتن...

از سیاهیم همین قدر بس که اصلا روی دعا کردن نداشتم!


یاد این آیه و یاد خاطرات صدر اسلام افتادم که وقتی مشکلی پیش میومد به رسول الله مراجعه می کردن و اون رحمة للعالمین دردشون رو دوا می کرد


با همه ی ناپاکی و لئامت روح، رو به قبله کردم و حضرتش را خواندم که اگر در صدر اسلام بودم، به شما مراجعت می کردم، اما الآن هم شما رو حی میدونم، به شما مراجعه می کنم و شما رو واسطه پیش خدا قرار می دم...

توسل کردم به حضرتش، و ایشون رو واسطه گرفتم پیش خدا


با همه ی بدی هایی که کردم،

و با این مشکلاتم همه تقصر خودم بود، و حقا حقم بود توشون گرفتار بشم،

چند ساعتی نگذشته در به روم باز شد و راه نجات از مشکلم رو نشونم دادن


لَقَدْ جَاءکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ

قطعاً، براى شما پیامبرى از خودتان آمد که بر او دشوار است شما در رنج بیفتید، به [هدایت‏] شما حریص، و نسبت به مؤمنان، دلسوز مهربان است. (سوره ی توبه آیه 128)


سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

عشق محمد بس است و آل محمد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۵
حبیـ ـب

نظرات  (۲)

۰۶ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۱۵ بهار نارنج

سلام آقای حبیب

اشکم رو درآورد متن بسیار دلنشینتون.. اشک از روی شوق.. اشکی که همراه با شعف درونی هست.. هنوزم داره میریزه..روحم پرواز کرد مسجد النبی.. پیش پیامبر صلوات الله علیه و آله..

خیلی از شما سپاسگزارم بابت یادآوریتون که واسطه های خدا رو داریم اونم در حد تمام و کمال*

پاسخ:
سلام بر شما

پیشنهاد می کنم بعد از نمازهای روزانه و تسبیحات حضرت زهرا و...، آیات ۱۲۸ و ۱۲۹ سوره ی توبه رو بخونین
هم آیه ی ۱۲۸،  به یاد آدم میندازه که در ابتدای سلام نماز، به چه کسی سلام داده و اشک آدم رو در میاره، و هم آیه ی ۱۲۹ و توکلش حس حوبی میده!

اللهم صلی علی محمد و آل محمد
 

سلام

خوش برگشتین...

خوبین؟

اوضاع روبراهه؟


حق گفتین

حقیقتا همینطوره....


+قطعه ای که گذاشتین قشنگ بود

ممنون

پاسخ:
سلام بر شما

الحمدلله.
الحمدلله
از دست و زبان که برآید
کز عهده ی شکرش به در آید؟

شما خوبین ان شاالله؟

سلامت باشین ان شاالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی