از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

جهان و کار جهان...

جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۰۱ ب.ظ



داشتم یه چیزی رو سرچ می کردم تو اینترنت

اتفاقی رسیدم به این آیه:


اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِینَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَیْنَکُمْ وَتَکَاثُرٌ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ کَمَثَلِ غَیْثٍ أَعْجَبَ الْکُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ یَکُونُ حُطَامًا وَفِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ


بدانید که جز این نیست که زندگى این دنیا بازى و سرگرمى و آرایش نمودن و فخرفروشى‏تان به یکدیگر و افزون‏طلبى از همدیگر در اموال و فرزندان است، همانند بارانى که گیاهان (سرسبز حاصل از) آن کشاورزان را به شگفت آورد سپس پژمرده شود و آن را زرد بینى سپس خشک و شکسته شود و در آخرت عذابى سخت است (براى طاغیان) و آمرزش و خشنودى خدا (براى مطیعان)، و زندگى دنیا جز متاع فریب نیست (سوره ی حدید - آیه ی 20)


خیلی خوشم اومد از این آیه
عجب حرفی زدی خدا جان!


+خیلی کم قرآن میخونم

چرا آخه ؟


++عکس چه ربطی به پست داره؟

از دید من،

بازار توی عکس یه جورایی تمثیلی از دنیاست

جایی که آدم ها میان و میرن و تو مسیر کوتاهشون، گاهی معاملاتی می کنن

گاهی معامله ای که سود داره،

و گاهی معامله ای که ضرر

گاهی می ایستن به تماشا،

و گاهی عبور می کنن

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۴
حبیـ ـب

نظرات  (۲)

حضرت حافظ هم می فرمایند:

جهان و کار جهان جمله هیچ بر هیچ است

هزار بار من این  نکته کرده ام تحقیق

پاسخ:
بعد شما میگین ISI رو غربیا اختراع کردن!
بفرمایید! ایناهاش!

حضرت حافظ داره میگه رو این نکته شخصا 1000 تا مقاله داده!
منتهی خب اون موقع googlescholar نبوده، اینه که کسی مطلع نشده و citation ندادن بهش! :)))
خدا بهمون توفیق دونستن بطن قرآن رو بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی