از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

تلخ و شیرین های مسیر روزانه (2)

سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۳۳ ب.ظ

پیر زن به کندی و لنگ لنگان راه می رفت


چیزی زیر چادرش داشت

دقیقا معلوم نبود چی، اما دیدم شاخ و برگی زده بیرون!

گفتم شاید گلدونی چیزیه،

و احتمالا وسیله ی سنگینی می بره


رفتم جلو

چهره ش رو که دیدم، حدس زدم باید حوالی پنجاه سال سن داشته باشه


-مادر جان اگر وسیله تون سنگینه بدین من بیارم براتون


نگاهم کرد و لبخندی زد

کیسه رو از زیر چادرش آورد بیرون و نشونم داد

نهالی بود، تو یه نایلون کوچیک خاک

با لبخند پاسخم داد که:

+نه سنگین نیست. دارم می برم سر قبر جوونم بکارم


راستش رو بگم؟

دیدین مثلا یه لباس نویی یا یه کفش نویی پوشیدین،

بعد یه بچه ی فقیری به لباستون یا کفشتون نگاه می کنه،

و تو اون لحظه خجالت می کشین از این که دلش رو سوزوندین و از حسرتی که تو نگاهش دیدین؟

و می گین ای کاش این کفش یا این لباس رو نمی پوشیدم؟


تو لبخند اون زن، انگار به نوعی همون حسرت رو دیدم

و شرمنده شدم از زنده بودنم!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۱
حبیـ ـب

نظرات  (۴)

یه بار که رفته بودیم برای نورسیده داییم سیسمونی بخریم یه خانم حدودن 50ساله اومده بود برا عروسش لباس می خرید منِ خاک به سر دیدم همش رنگ های تیره انتخاب می کنه گفتم حاجی خانوم نورسیده تو راه دارین مثلن یه رنگ شاد بگیرن که بچه احساس خوبی داشته باشه گفت بچه ای که به دنیا میاد اما باباش دوماهه نیست می خوام که صدسال سیاه احساس خوبی نداشته باشه

+ دقیقن یه حسی داشتم مث همون حس حسرت و شرمندگی شما تو این پست، تا پست رو خوندم اون صحنه تلخ برام تداعی شد
پاسخ:
:(

بنده خدا!
بیچاره بچه هه! :(
خداوند اموات همه ما رو رحمت کنه

این هم یه نوع امتحانه دیگه. مرگ جوون آدم
پاسخ:
خدا رحمتشون کنه


امتحان سختیه
خیلی خیلی حس بدی هست. واقعا. :(

+ 50 پیره حبیب خدا؟!
پاسخ:
بله :(

+خیر. راه رفتنش رو که دیدم فکر کردم پیرزنه، اما جلوتر که رفتم و چهره ش رو دیدم فهمیدم میانساله
۲۱ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۴۹ رژیم لاغری
واقعا سخته
خدا فقط بهشون صبر داده
پاسخ:
بله
خدا به هممون صبر جمیل بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی