از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

یک میلیون و دویست هزار نفر

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۱۹ ب.ظ


دوستان عزیزی که الآن و تو این تاریخ دارین این نوشته رو می خونین،


بسته به شرایطتون، حجم خاک مورد نیاز از دو تا مشت تا چند سطل تغییر می کنه

میتونین از خاک باغچه خونتون یا از خاک موجود تو نزدیک ترین پارک استفاده کنین

دقت کنین که حتما موقع ریختن حداقل 3 بار بدون فاصله تکرار کنین "خاک بر سرم"


توضیح: 1 میلیون و 200 هزار زائر ایرانی نفر رفتن نجف و کربلا برای زیارت اربعین!

و من و شما، نخواستیم/نتونستیم بریم، در حالی که 1 میلیون و 200 هزار نفر با وسیله/بی وسیله با پول/بی پول با ویزا/بی ویزا رفتن!

توضیح2: بعد از خاک بر سر کردن حتما دوش بگیرید!


بعد التحریر: زمانی که متن رو نوشتم شنیده بودم که تا اون زمان 1 میلیون و 200 هزار نفر بودن. علی الظاهر تا روز اربعین به 1 میلیون و 500 هزار نفر رسیدن!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۹
حبیـ ـب

نظرات  (۱۵)

۱۱ دی ۹۳ ، ۰۱:۲۵ فـرشـده ..
ما اختیارمون دسده اَبوی بود ؛ نشد افسارمونو بقاپیم عَ دسدشونو راهی شیم !!
محضه توجیه کردنه کم سعادتیمون :|
پاسخ:
بعله،
ما هم پول نداشتیم، ابوی هم راضی نبود و پول نداد!

اینا رو نگیم چی بگیم؟
۰۴ دی ۹۳ ، ۲۰:۰۵ پاک باخته
خدا می دونه چقد دلم گرفت

آه حضرت ارباب
آه رباب
آه لب های تشنه ی رو به روی حرم...

آه عمود های به خط شده ...

آه کریلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ:
ای بابا
شما که میگین دلتون گرفته،
ما که راهمون ندادن چی بگیم ؟ ...
یک میلیون و 500 هزار نفر حبیب خدا :((((((((((((
دیشب دیدید شبکه 3 رو؟
پاسخ:
نه ندیدم

آره. این 1 میلیون و 200 هزار مال اون تاریخی بود که پست رو زدم
چالش خاک برسریونه جا مانده
:/
پاسخ:
کشتی شکستگانیم، ای باد شرطه برخیز
باشد که باز بینیم، دیدار آشنا را ...
البته ملاحت بیانت رو نباس نادیده گرفت. احسنت. آفرین
پاسخ:
ملاحت در نگاه شماست!
سلام عمو حبیب وقتی کامنت مریم گلی رو با جوابی که دادی خوندنم، احساس کردم دیگه همه چی گفته شده. کاش نوبت که نه به قول خانم بهانه گیر: سهم ما هم بشه حضور در خدمت آقا
پاسخ:
سلام بر میرزا

کاش!
۲۰ آذر ۹۳ ، ۰۱:۱۸ ❀◕ ‿ ◕❀ zizigolu
بابای منم رفته!
به علاوه عموم و داییم و پسر عموم

خوب شما حساب کنید همه ی بچه مدرسه ای ها از اول ابتدایی تا آخر دبیرستان
بیمارای تیمارستان...بیمارستان
عزیزان خانه ی سالمندان
دانشگههییییان عزییییز و محترم و خوشرو و خوشتیپ و درسخون و باکلاس و بافرهنگ
...
اینا چنتا میشه؟!
اینا کم میتونن برن ...
و فرهنگیان که مدیرشون بهشون اجازه نمیده!!
ولی بابام رفت!
پاسخ:
انگاری غیر ما، هر کی میتونست بره رفته!
حتی کسانی که نمی تونستن برن!

دمشون گرم
دمشون گرم
دمشون گرم...
دعوت نشدیم دیگه
به همین سادگی.
باید ببینیم چه مشکلی در ما بوده
که کریم دعوتمون نکرده.
:(
پاسخ:
اون روزها یادتونه گفتین امید دارین هنوز و من سفیهانه گفتم هر کو عمل نکرد و عنایت امید داشت، دانه نکشت ابله و دخل انتظار کرد؟
امروز فهمیدم که چقدر اشتباه کردم! عمل من خیلی کوچیک تر از همچین دعوت هاییه و این ها نیستند مگر به کرم میزبان نه به لیاقت میهمان!

دولت آن است که بی خون دل آید به کنار
ورنه با سعی و عمل باغ جنان این همه نیست...

هر چند آن چه می کاریم درو می کنیم، این که چی در بیاد نتیجه ی انتخاب بذره اما خود رویش، نتیجه ی از عمل کشاورز نیست، که از کرَمَ رَبّ دانه ست

و من امسال نه تنها بذری نکاشتم، که از کرم پروردگار هم غافل شدم!

وقتی اون هایی رو میبینم که بی پاسپورت و ویزا رفتن می فهمم...
این پست بدجوری حالم رو گرفت
با اشک هم برنگشت سرجاش...

واقعا هیچ وقت اینقد ...
پاسخ:
به قول بزرگواری، "همین که دلتون میخواد، جزو زائران خواهید بود ان شاءالله."
ای وای ِ من :(((((
پاسخ:
در گل بمانده پای دل، جان می دهم چه جای دل
وز آتش سودای دل، ای وایِ دل ای وایِ ما :(
۱۹ آذر ۹۳ ، ۱۸:۳۰ بهانه گیر
سلام
پول و بلیط و ویزا که هیچ...
دوستان ما بدون پاسپورت رفتن...
طرف دو هفته از سربازیش هم مونده! راه افتاده رفته... همینجوری یهویی راه افتادن!

دوست خودم پریشب، تو واتس اپ داشتیم صحبت میکردیم یهو گفت دارم به همسرم میگم ما هم بریم... بعد شروع کرد لوازمشو جمع کردن و صبحم راه افتادن سمت مهران. همسرشم ویزاش تاریخ گذشته بود! فکر میکنم تا حالا از مرز رد شده باشند!

انقدر مشابهش شنیدم و دیدم که ....
یه پیامی اومد که بین 313 نفر که جا نداریم، بین بیست و چند میلیون زائر اربعین هم جا نداریم ....
دیگه چه مدلی باید بفهمم که لیاقت نداشتم! :((((
پاسخ:
اون مقایسه ی جا نداشتن بین 313 و بیست و چند میلیون خیلی سوز داشت ...
مورد داشتیم پیارسال -یعنی سه سال پیش- بدون ویزا، بلیط و پاسپورت، باکارت ملی اربعین هوایی رفته. سه روز قبل اربعین رسیده نجف و بعد هم پیاده روی.
همه چی دست خودشونه. البته اگه مقدماتش فراهم باشه دیگه. که ظاهرا بنده مقدماتم رو فراهم نکرده بودم.
پاسخ:
ما نیز!
شایدم انقدر "منِ" مون گنده بوده و بزرگ بودیم که جا نشدیم توی این همه عاشق و مخلص.
حیف خاک که بر سر امثال من بریزه....
البته شاید باورتون نشه هنوز امیدوارم که برسم به کربلا.
هرچند نه بلیط هست، نه پول و نه ویزا.
ولی امید هست.
پاسخ:
 امروز داشتم به این فکر می کردم که همین الآن حرکت کنم سمت مرز!
منتهی رادیو گوش می کردم، مسئول حج و زیارت بود، می گفت مرزها دیگه جا نداره و ترافیکه و دیگه نیاین! اونایی هم که الآن تو مسیر مرز هستن تغییر  مسیر بیدم! بدون ویزا هم شایعه ست و بدون ویزا عمرا راه نمیدیم(که دروغ می گفت احتمالا!)
هعی :((( 
خاک بر سرم
خاک بر سرم
خاک بر سرم 
پاسخ:
خاک بر سرمون!
خاک بر سرمون!
خاک بر سرمون!
باید بریم زیر گل.
بریم بمیریم.
همین وبس.
پاسخ:
تو زندگیم تو چیزای مختلف، گاهی اول بودم، گاهی صدم، گاهی هزارم و چند هزارم و شاید بعضی جاها چند صد هزارم
ولی هیچ وقت میلیونُم نشده بودم!
یعنی همه ی ما انقددددددددر عقب موندیم! هنر میخواد واقعا!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی