از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

برگی از گلستان سعدی

دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۱۷ ب.ظ

مردکی را چشم درد خاست. پیش بیطار(دامپزشک!) رفت که دوا کن. بیطار از آنچه در چشم چارپای میکند در دیده او کشید و کور شد. حکومت به داور(قاضی) بردند. گفت برو هیچ تاوان نیست، اگر این خر نبودی پیش بیطار نرفتی. مقصود ازین سخن آنست تا بدانی که هر آن که ناآزموده را کار بزرگ فرماید با آنکه ندامت برد به نزدیک خردمندان بخفت رای منسوب گردد.

ندهد هوشمند روشن راى

به فرومایه کارهاى خطیر

بوریا باف اگر چه بافنده است

نبرندش به کارگاه حریر



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۵
حبیـ ـب

نظرات  (۲)

هدیه دادن یبه خود، ایده خوبیه اتفاقن کتاب داستان سیستان رو چند وقت قبل برا خودم هدیه گرفتم که بخونمش ولی هنوز استارت نزدم :|
+ هر پاتر از کتابهایی هست که مدام بخودم میگم باید بخونمش ببینم چیه که اینطوری نوستالژی شده، اونم سعادت نداشتم هنوز :|
++ فک می کنم که الان از کتاب درسی فاصله گرفتم وقتشه مطالعه کنم اما نبلی مانع میشه متاسفانه :( پوس کلفت شدم کلن
+++ باید برم از کتاب های تین ایجری شروع کنم تا بیست سال دیگه به شماها برسم :)


پاسخ:
+هری پاتر کتاب جذابیه، ولی بیشتر برای بچه ها و دنیای تخیل بچگانه
اما چیز آموزنده ای به اون صورت توش نیست. یعنی به نظر من بعد خوندن کتاب چیز زیادی به آدم اضافه نمیشه
اما داستانش جذاب و گیراست

++ببینین چه نوع کتابی دوست دارین. آدم برای خوندن چیزی که دوست داره تنبلی نمی کنه (حس پینوکیو رو دارم وقتی دماغش دراز می شد! به کتابخونه ی خودم نگاه می کنم و مثال های نقض! )
ببینین داستان و رمان دوست دارین یا شعر؟ و چه نوع داستانی؟ و چه نوع شعری؟
مثلا ادبیات روسیه ؟ ادبیات آمریکای لاتین؟ رمان ایرانی؟
فکر کنم، به گمانم با این چیزی که از شما دیدم، کتاب هایی که نوعی سوال و خودشناسی توشون باشه بیشتر درگیرتون کنه

+++کتاب خونی من اواخر دبیرستان تقریبا متوقف شد! فشرده استارت بزنین تا عید جلو زدین!

کلاس اول راهنمایی بودم از طرف مدرسه کتاب منت خدای را عزوجل

( نمی دونم گلستانه یا بوستان چون فقط اون صفحش یادمه ) بعنوان جایزه شاگرد اولی دادن بابام گفت کتاب خوبیه روزی یک صفحه بخون

حتا حفظ کن :| منم استارت زدم از شنبه  

شانزده سال ازون موقع می گذره و هنوز همون منت خدای را عزوجل  رو حفظ کردم و خوندم مثل صدها کتاب نخونده دیگم

+ بگمانم باید اینم هدیه بدم :|

پاسخ:
مقدمه ی گلستانه

راهنمایی که بودم، یکی جلد های اول هری پاتر هدیه آورد برام
چون دبستان از دوستی قرض گرفته و خونده بودمشون، بردم کتاب فروشی، پسش دادم
یکی دو هزار تومن گذاشتم روش و جاش یه گلستان کوچیک و یه مثنوی معنوی و یه هشت کتاب سهراب گرفتم

آدم ها با هم فرق می کنن. خیلی از دوستان من هم رابطه ای با ادبیات کلاسیک ندارن

منتهی گلستان حکمت زیاد میگه و درس زیاد میده. چیزایی که تو زندگی عادی هم به درد آدم می خورن

اگه مقدمش براتون خسته کنندست، از وسطاش رندوم یه حکایت رو شروع کنین به خوندن، شاید خوشتون اومد

+به خودتون هدیه ش کنین! گلستان از معدود کتاب هایی که دلم نمیاد هدیه بدم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی