از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

که نقش خال تو ام هرگز از نظر نرود

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۱۱ ق.ظ



عبدالقادر گیلانی را رحمه الله علیه دیدند در حرم کعبه روی بر حصبا(ینی سنگریزه) نهاده همی گفت:
خدایا! ببخشای، وگر هر آینه مستوجب عقوبتم در روز قیامتم نابینا برانگیز تا در روی نیکان شرمسار نشوم.


روی بر خاک عجز می گویم

هر سحرگه که باد می آید


ای که هرگز فراموشت نکنم

هیچت از بنده یاد می آید؟

-------------------------------------

پ.ن:در بازار اصفهان، چشمم به دنبال تابلوهای خطاطی ای می گشت که چیزی باشند غیر از و ان یکاد و هفت قل. چیزی غیر از این آیاتی که ما برای چشم نخوردن به در و دیوار آویزان می کنیم!


آیه ی روشنگری، حدیث زیبایی یا بیت دلنشینی

مغازه ای رو دیدم که پر بود از ابیات منظوم و آثار منثور، نگاشته به خطی خوش


تابلوی زیبایی داشت، که این حکایت گلستان (که در اول پست آوردم) رو به خطی چشم نواز نگاشته بود.

اون حکایت نگارین نگاشته به اون خط ، ذهبی بود، آراسته به تذهیب

دیدم همون چیزیه که من میخوام.

شادی چشمه ی دل، جوی لبخند رو از لبم لبریز کرد

حسابی به دلم نشست

و خوشحال کننده تر از همه این که قیمتش هم به نسبت خیلی مناسب به نظر می رسید

امّا...

دست در جیبم کردم

دیدم پول کافی ندارم، دست ما کوتاه و ...


از اون روز به بعد در خاطرم حک شد و در ذهنم باقی موند.

نداشتن پول برای خرید تابلو؟

خیر،

دو بیت آخر حکایت رو عرض می کنم که جلوی مغازه زیر لب زمزمه می کردم...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۱
حبیـ ـب

نظرات  (۳)

۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۵۱ بنای با ثوات
شعرش قشنگه...و عکس زیبا تر...
پاسخ:
عکسش نزدیک ترین چیزی که پیدا کردم بود به تجسم بیت در ذهنم
هیچ وقت تو زندگی م پول دوست نداشتم جز این موارد مشابه ...
بدجور دل عادم رو میسوزونه... مخصوصا هنرای اصفهان
پاسخ:
آه از نهاد بلند می کنه گاهی

از دل تنگ گنهکار برآرم آهی...
سلام برادر

خوب و خوش هستی؟

آقا لطفا رحمه الله علیه رو از اسم عبدالقادر بردار. مردک صوفی شیعه رو گمراه میدونست



پاسخ:
سلام بر سعید آقای عزیز

الحمدلله
حال و احوال شما چطوره؟

والا یه سرچی زدم دیدم ظاهرا عبدالحسین زرین کوب هم گفته این حرف شما رو، منتهی صرفا حکایت رو نقل کردم از سعدی
و الّا همین سعدی تو یه حکایت بعد اسم ابوهریره "رضی ا.. عنه" رو هم میاره، و این بیشتر مربوط میشه به این که تو اون زمان و تو اون جغرافیا مذهب حاکم از مذاهب اهل تسنن بوده و کسی مثل سعدی هم پیرو مذهب غالب بوده. گرچه محبت به اهل بیت رو هم داشته، کما این که میگه "سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی، عشق محمّد بس است و آل محمد"
صرفا نقل قولی بود از گلستان، نه تایید همه ی بخش هاشش
منتهی به جهت حفظ امانت، ترجیح میدم دست نزنم متن گلستان رو
از اون طرف میخوام یه زیرنویس بزنم تو پست و توضیح بدم در مورد این یارو، از طرف دیگه میگم اگه توضیح ندم بعیده کسی اصلا بپرسه عبدالقادر کی هست و پیگیرش بشه و می ترسم این پاورقی خودش شبهه آفرین باشه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی