از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

عصیان

چهارشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱ ق.ظ

حس می کنم راهزن وقتم!

حس می کنم وقتی کسی عادت می کنه به گشتن توی وبلاگای ضعیفی مثل این وبلاگ، داره فرصتش رو از دست می ده

داره وقتش رو میسوزونه

چون تو همین وقت میتونه کارهای مفیدتر انجام بده

کارهایی که انجام نداده


دست کم، مثال های خیلی ساده و واضحی در این مورد هست

چند نفرمون قرآن رو ختم کردیم؟

خب یه درصدیمون

حالا یه مرحله بریم بالاتر

چند تامون یه دور نهج البلاغه رو کامل خوندیم؟

چند درصدمون صحیفه ی سجادیه رو خوندیم؟! (اصلا کاملش رو بی خیال، چند تامون تا حالا لاشو باز کردیم؟)

چند تامون مثنوی معنوی رو به پایان بردیم؟

آیا قرآن خدا ارزششو نداشت که یه دور با تفسیر بخونیمش؟

تو زندگیمون چند ساعت به خوندن این وبلاگ ها گذشت، چند ساعتش به خوندن قرآن؟


هوم؟


تازه خوندن این کتاب ها فقط یه مثال بود

هزار و یک کار مفید دیگه ای که میتونیم انجام بدیم به کنار!


بعله، خودمون رو خوب بلدیم گول بزنیم و توجیه کنیم

کما این که برای بقیه ی کارامون توجیه پیدا می کنیم

برای ولو شدن پای تلویزیون

برای ول چرخیدن بی هدف تو اینترنت

برای ریفرش کردن پیج هایی که میدونیم قرار نیست به زودی چیز جدیدی توش بیاد

کلّی میشینیم به فشردن دکمه ی F5 ، در انتظار این که کامنتمون پاسخ داده بشه!


حس می کنم من، نه تنها این وسط خودم این اشتباهات رو مرتکب میشم، بلکه خودم هم شدم راهزن وقت!


یه بار دیگه سوالات bold شده رو مرور کنین، ببینین جواب قانع کننده ای براش دارین؟

من که ندارم

حقیقتا ندارم...


پ.ن: آیه ی 30 سوره ی فرقان :

وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا


و (در آن روز) فرستاده خدا گوید: اى پروردگار من، همانا قوم من (امت من از زمان بعثت تا آخر دنیا) این قرآن را متروک گذاشتند (و از درک معارف و عمل به آن اعراض نمودند)


پ.ن2: بی خیال شدن این پست و ارسال نکردنش و اصلا فکر نکردن بهش برام خیلی خوش آیند تر بود، ولی یه دفعه هم که شده میخوام کاری که به نظرم درست تره رو انجام بدم!


پ.ن3: حکایت وبلاگ های مفید جداست. حکایت وبلاگ های آموزنده جداست. حکایت وبلاگ های ارزشی و وبلاگ های آموزشی جداست

ولی حکایت خیلی از وبلاگ ها همینه

نمی گم کسی نباید وبلاگ داشته باشه، نه

ولی برای خودم مسجّله، که شخص من، هم وبلاگ نویسیم اتلاف وقته، هم وب گردیم، و پیشاپیش حس می کنم حسرت تک تک لحظه هایی که تو یوم الحسره به خاطر به هدر دادنشون حسرت خواهم خورد!

این پست، شاید به نوعی عصیان من باشه، از عادت های وبگردی ای که بهشون دچار شدم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۱
حبیـ ـب

نظرات  (۲)

سلام...

رو آوردن به دنیای مجازی اگه بخاطر وقت پر کردن باشه خیلی خیلی بدِ...

اما اگه بخوای تجربیاتتو به بقیه منتقل کنی تا شاید یکی راهی که مثلا ما رفتیمُ نره خوبـــِ...

یا بخوایم ترویج خوبی ها کنیم...ترویج دینمون...بخصوص با لحن ساده و روان...

این ختم قرآن هایی که تو وبلاگ ها انجام میشه خیلی حس خوبی داره...

رهبرمونم گفتن از تکنولوژی ای که دشمن داره علیه اسلام و ایران استفاده میکنه جوونا باید مفید استفاده کنن و حیله شونُ به خودشون برگردونن...

پاسخ:
سلام بر شما

بله
شکل استفاده خیلی مهمه

همین وبلاگ، در دست یه آدم صالح میتونه وسیله ای باشه برای تبلیغ
در دست یکی مثل من میتونه وسیله ای باشه برای وقت کشی

این صرفا ابزاره
استفاده کننده ست که شکل استفاده رو تعیین می کنه
سلام حبیب خدا
اول میخوام بگم که حرفاتون درسته و کاملا بهتون حق میدم. خود منم گاهی دچار همچین افکاری میشم اما یه نکته ای که برای من همیشه وجود داشته اینه که:
درسته وبلاگ ها یا به طوری کلی اینترنت وقت خیلی زیادی رو از ما میگیره. اما این دلیلی برای خوندن یا نخوندن قران نهج البلاغه یا حتی کارای دیگه نیست... بوده روزهایی که من نت نداشتم یا به هر دلیلی نتونستم از اینترنت استفاده کنم ولی بازهم هیچ کار دیگه ای انجام ندادم. نمیدونم منظورم رو چطور بگم. میخوام بگم مشکل از اینترنت، وبلاگ، حتی فیس بوک، وی چت ، لاین و.... هزارتا شبکه اجتماعی دیگه نیست . مشکل از من و شمای نوعیه! اینقدر خودمون رو غرق کردیم که وقتی نیست یه چیزی کم داریم. من بشخصه خیلی وقته سراغ کتابام سراغ کارای ناتموم نرفتم. دلیلش نت نیست حبیب خدا... دلیلش شاید یه چیزیه که تو وجودمون گم شده. یه چیزی که سعی میکنیم با توسل به نت فراموشش کنیم تا نبودنش آزارمون نده... نمیدونم خب البته نمیشه صد در صد این وسایل ارتباطی رو بی تقصیر دونست ولی به نظر من 90 درصدش از درون خودمون نشئت میگیره. کلی حرف دارم ولی نمیدونم چطور بزنم. ببخشید اگر حرفام نامفهمومه.
پاسخ:
ّبله
مشکل عمیق تر از اینه
و مشکل جای دیگه ست
وبلاگ وسیله ایست صرفا
که میشه خوب یا بد ازش استفاده کرد
علت اصلی رو باید جای دیگر جست و جو کرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی