از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

در جست و جوی ناکجاآباد

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۴۷ ب.ظ

چیزهایی جالبی دارم میخونم همین الآن در نان و حلوا

شیخ بهایی از دید خودش تفسیر می کنه این حدیث نبوی رو، که "حب الوطن من الایمان" ، یعنی که حب وطن از ایمانه

شیخ می گه منظور از این وطن، کشور آدم نیست.

این وطن، مصر و عراق و شام نیست

این وطن، شهریست کان را نام نیست


شیخ می گه این وطن، تو این دنیا نیست، که رسول الله (ص) حب دنیا رو توصیه نمی کنه


تو در این اوطان، غریبی ای پسر!

خو به غربت کرده‌ای، خاکت به سر!

...تا به کی در چاه طبعی سرنگون؟

یوسفی، یوسف، بیا از چه برون...


اصل شعر رو به طور کامل میتونین این جا بخونین(سایت گنجور-کلیک کنین)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۳۰
حبیـ ـب

نظرات  (۶)

ن دیگه بشما نمیدم :)))
براشون خیرات میکنم :)))
روحش حال کنه :)))
پاسخ:
چرا قدر آدما رو وقتی زنده ن نمی دونیم؟
مرده پرستی تا به کی ؟ :)))
بهرحال ما نگرانی خودمونو اعلام کردیم حدسمونم زدیم شما هم شاهد :))))
پاسخ:
نگرانی که فایده ای به حال اون مرحوم نداره!
اگر زنده بود، بستنی ای براش بفرستین
اگر هم مرده بود، بستنی رو بدین به من خودم براش میفرستم :)))
راستی فک کنم حاج اقا رو پرتش کردن بیرون ک برو خونتون دیگه :)))
حاجیم وقت نکرد خدافظی کنه :)))
پاسخ:
شایدم به دلیل مسمومیت سیانور ناشی از همنیشینی با مرمولاک(جمع مارمولک) جان به جان آفرین تسلیم کرده :)))
من از ی استاد ادبیات سی دیشو گرفتم
ک قابل بروز رسانی داره
اما ب گمونم دانلود هم میشه
ی نرف افزارم هس مال ادبیاته ک ی قسمتش اینطوریه ک شعر های مولانا سعدی و...
رو هر خواننده ای ک خونده رو دارن
جالبه البته کارایی های جالب تری هم داره مث مشاعره انلاین و..
نرم افزار گنجور رو هم دارین؟
خوبه!
خی لی!
پاسخ:
نه متاسفانه
شنیدم ولی تعریفشون رو ولی استفاده نکردم تا به حال

دانلود کردنیه یا خریدنی؟
عجب تعبیری!

پس ما درین دنیا بی وطن هستیم...
پاسخ:
بله
بی وطن
بی وتن...

یا به تعبیر اخوان ثالث، "در وطن خویش غریب" !

اللهم ردّ کلّ غریب ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی