از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

این قافله ی عمر عجب می گذرد

پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶ ب.ظ
تو یه روز،

ظهر چهلّم دعوت بودم

عصر مراسم عقد

شب ولیمه ی مکّه !

.

.

.

.

زندگی همینه به نظرم،

تو سپیده دم متولّد میشی

صبح میری سراغ درس و کار

ظهر عقد می کنی

بعد از ظهرت به به ثمر رسوندن بچّه هات میگذره

این وسط هر کاری که انجام بدی، بیشتر از یه روز طول نمی کشه؛

و آفتاب که غروب کرد به خواب میری و از دنیا میری...

 

تا سپیده دم فرداش، که بیدارت کنن؛

برای روزی که هیچ وقت به اتمام نمیرسه ...

 

پ.ن: از این 3 تا دعوتی، فقط یکیشو رسیدم برم که عقد پسرخاله بود

تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۸
حبیـ ـب

نظرات  (۳)

خوندم....حدیث مفصل از این مجمل رو می گم...:)


پاسخ:
پاسخ:
تو کلاسی، از استادی پرسیدم "ممکنه...؟"
و استاد پاسخ داد "بله ممکنه!" ، بی اون که سوال رو کامل پرسیده باشم!
بچّه ها حسابی خندیدن، امّا من جواب سوالم رو گرفتم و تو دلم تحسین کردم فهم استاد رو!

خیلی خوبه که آدم بتونه حدیث مفصّل بخونه از مجمل :)
با تأمل بیشتر بر این پست
می شه گفت فقط دوگروه به هر سه تاش مفصل می رسن
گروه اول: کسانیکه دوست دارن خندق بلا رو پر کنن تا خرخره و دنبال کسب فرصتها ی دنیوی هستند و اتفاقاً به هدفشون هم می رسن(علاوه بر خوردنیها چشم چرانی ها و پیدا کردن پارتی ها و ووو)
و اما گروه دوم: کسانیکه در پی خوروندن غذاهای متفاوت به روحشونن.
از یاد مرگ به صله ی ارحام و سپس استشمام عطر و یاد خدا.
امیدوارم هممون بتونیم از فرصتهایی که پیش رو داریم کمال استفاده رو ببریم و جزء دسته ی دوم باشیم.


پاسخ:
پاسخ:
به تعبیر دیگه،
آدمایی که تو روز امتحان روز بعد که روز اعلام نتایجه رو باور ندارن یا فراموشش کردن
و آدمایی که صبح فردا رو باور دارن و فراموشش نکردن

جهان باشد دبستان و همه مردم دبستانی
چرا باید شود طفلی ز روز امتحان غافل
سلام
اولاً کلی به این به به که به نظر سهوی دوبار به تکرار شده خندیدم
"بعد از ظهرت به به ثمر رسوندن بچّه هات میگذره"

در کل
توصیف و تشبیه بسیار زیبایی بود و چقدر واقعی، احسنت.


+بعد جسارتاً اون قافله است نه غافله فک می کردم فقط تهرانیها قاف و غین رو جابجا استفاده می کنن

سلام بر خانوم وکیل
خوش اومدین، صفا آوردین!

پس متوجّه شدین نکته ی پنهان این متن رو :))

دیگه به شهرستان هم سرایت کرده دیگه! :))
ممنون از تذکّرتون. اصلاحش کردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی