از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

از دیار حبیب...

من از دیار حبیبم ؟ من از دیار غریب؟

مفاتیح الحیاة

چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳ ق.ظ
کتاب جالبیست کتاب مفاتیح الحیاة، نوشته ی آیت الله جوادی آملی

5 بخش کلّی داره که به فصل های جزئی تقسیم میشن

بخش تعامل انسان با خود (تفکر، دانش اندوزی، کار و تلاش، حفظ تن، نظافت و بهداشت، خوردن و آشامیدن، لباس، زینت، مسکن، سفر، خواب و بیداری، تفریحات سالم و ورزش)

بخش تعامل انسان با همنوعان خود

بخش تعامل مردم و نظام اسلامی

بخش تعامل انسان با حیوان

بخش تعامل انسان با خلقت زیست محیطی

تو هر بخش، آیات و روایات موجود رو جمع آوری و دسته بندی کرده و قرار داده

چزی کاربردی ایه برای اون هایی که میخوان دین رو تو بخش های مختلف زندگیشون پیاده کنن و حدیث های خوب و گزیده ای از آب خوردن گرفته تا قیام در برابر ظالم تو این کتاب هست

به تازگی خریدمش ، و سعی می کنم هر روز چند صفحه ازش رو بخونم، و بی شک مهمتر از خوندن، عمل کردن بهشونه


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۷
حبیـ ـب

نظرات  (۳)

سلام عمو حبیب چه پیشنهاد خوبی. تو این مدت بهترین........ نه . یکی از سه تا بهترین کتابی که پیشنهاد شده و من دیدمش همینه. با توجه به توضیحاتت باید بخرمش


پاسخ:
پاسخ:
سلام آمیرزا
خوبیش اینه که این کتاب، نوشته های یه شخص یا نظرات شخصی یه فرد خاص نیست، اکثریت مطلقش نقل احادیث و روایاته تو موضوعات مختلف. و 776 صفحه قال الصّادق و قال الباقر، ارزش خوندن داره به نظرم
سلام...از همون وقت که خبر انتشارش پخش شد دنبالش بودم...ولی متاسفانه هنوز نشده بخونمش...یه بار فقط تو یه امام زاده تونستم چند صفحشو بخونم...کتاب خوبیه...


پاسخ:
پاسخ:
احتمالا گاه گاهی بخش هاییش رو تو این وب میذارم
سلام

نمایشگاه پارسال برای والده گرامی گرفتمش. ولی متاسفانه خودم فرصت نکردم بخونم


پاسخ:
پاسخ:
سلام
کتاب خوبیه،
به خودت نگو قراره کلّشو مطالعه کنی، اینطوری باعث میشه سراغش نری
هر سری بگو فقط میخوای 3-4 خط بخونی، اینطوری باعث میشه سراغش بری
آب دریا را اگر نتواند کشید
هم به قدر تشنگی باید چشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی